2008-12-05

Jazzmatazz

Tack vare Spotify (tack D) hittade jag något som borde ha hamnat på min musiklista, nämligen ett album av Guru´s Jazzmatazz. Musiken som jag fastnade för i början av 90-talet. Det var tiden då jag åkte skateboard, gick på graffitikurs, hade kepsen bak och fram och tyckte antagligen att jag var förbannat cool. Oavsett dåtidens coolhetsfaktor så bjuder jag här på en riktigt skön låt och måste för övrigt lära mig franska. Varse!


Guru´s Jazzmatazz (Vol. 1): "Le Bien, Le Mal"

5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

en av mina absoluta favoriter. Loungi´n. Fan, jag nästan lyssnade sönder den. Jag ser lägenheten jag bodde i och minns dofterna. Jäklar vilken tripp man kan få av gammal musik. Tack.

Kenneth Grönwall sa...

Ja den är jäkligt bra :) och det är förbannat kul med gammal musik...mycket är ju jäkligt bra och då inte av nostalgiska skäl.

Take a Look (at Yourself) är också jäkligt bra.

alebark sa...

Håller med Torgnys där! Loungin' va favvon.

http://www.youtube.com/watch?v=bIj2VLcvDR0

Fan Kenneth dagsatt ta fram alla A Tribe Called Quest-skivorna snart kanske? :)

Kenneth Grönwall sa...

Ah men just fan, där har vi ju en annan grupp man glömt bort fast jag hade aldrig någon skiva av dem faktiskt men bra var dom.

"Can I kick it?"

alebark sa...

Ska jagrippa och lägga på FTP kanske?