2010-10-15

Sicken helkväll

Det blev en kväll med grabbarna. Jag, Datan och Sinatra hängde trivsamt på kontoret. Hela kvällen. Sinatra är en skön lirare. Vi trivs bra ihop, helt klart. Han är liksom lugn, smart och vuxen på något vis. Annat är det med Datan. Han kan vara en smula retsam och en riktig besserwisser emellanåt. Å andra sidan har vi känt varandra ganska länge nu. Vi kan varandra och det är ju en trygghet i sig. Faktiskt.

Efter ett par timmar gled Glenlivet förbi. En rolig jäkel som alltid lyckas få en på bra humör. Han inspirerar och får ständigt in mig på nya spår utan att han ens behöver anstränga sig. Han livar upp helt enkelt.

Efter en tid i arbetsdimman med grabbarna grus beslöt jag mig för att hälsa på Greken en snabbis. Han är en bra snubbe, verkligen men han sticker liksom aldrig ut. Han bara är. Och det konstiga är att han inte ens behöver le för att se glad ut. Hur som haver, han hade det fullt upp. Som vanligt. Tjena tjena ses en annan gång kompis.

Jag gled istället vidare till Italienaren. Lite smådryg men pålitlig. Ler sällan men är väldigt väluppfostrad och professionellt trevlig. Även han var busy. Ciao-tjena-hej!

Några minuter senare stötte jag ihop med en barndomskompis, McDonald. Jävligt white trash om jag ska vara ärlig men egentligen inget större fel på honom. Vi har liksom inget att prata om bara. Han är killen med en platt-tv värd 40 papp men som bara tittar på Jackass och gamla Steven Segal-filmer. Galet. Jag lyckades runda av snabbt men trevligt för att åter gå till kontoret.

Där var alla kvar och tillsammans gjorde vi ett effektivt och kreativt sista ryck. Vi var alla nöjda med kvällen och kom överens om att detta måste göras om. Så, tack för i kväll, ses snart igen.

God natt!

Inga kommentarer: