Visar inlägg med etikett Espresso House. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Espresso House. Visa alla inlägg

2009-03-27

Stammisarna

Idag, precis som alla andra dagar, gled jag in på Espresso House och ställde mig i kön värd att stå i. Framför mig stod den äldre damen som alltid har egen termomugg med sig, samt en kostymman.
Detta sades:

Damen: Tack snälla för att du räddade min dag igår!
Baristan: Din väska ja, det var en annan kund som lämnade in den.
Kentson: Ha ja det var ju faktiskt jag. En blå liten väska va?
Damen: Ja precis. Åh då får jag tacka dig direkt, tack snälla du!
Kentson: Så var lite så.
Kostymen: Jag får en känsla av att ni är stammisar. Trevlig stämning.
Damen & Kentson: Ja det är så gott kaffe här.
Baristan: *gör peace-tecken*