AD och delägare till Dolores Creative Kingdom, Stockholm. Älskar design, internet och läget. Gillar polaroid, kakor och öl. Matas gärna med inspiration och kaffe.
Visar inlägg med etikett Espresso House. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Espresso House. Visa alla inlägg
2009-06-23
2009-03-27
Stammisarna
Idag, precis som alla andra dagar, gled jag in på Espresso House och ställde mig i kön värd att stå i. Framför mig stod den äldre damen som alltid har egen termomugg med sig, samt en kostymman.
Detta sades:
Damen: Tack snälla för att du räddade min dag igår!
Baristan: Din väska ja, det var en annan kund som lämnade in den.
Kentson: Ha ja det var ju faktiskt jag. En blå liten väska va?
Damen: Ja precis. Åh då får jag tacka dig direkt, tack snälla du!
Kentson: Så var lite så.
Kostymen: Jag får en känsla av att ni är stammisar. Trevlig stämning.
Damen & Kentson: Ja det är så gott kaffe här.
Baristan: *gör peace-tecken*
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
