Visar inlägg med etikett vardagslyx. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vardagslyx. Visa alla inlägg

2009-10-22

Idag hände det

Varje morgon efter mitt latteköp brukar jag ta bussen en station för att hålla latten varm. Lite slött må hända men ack så praktiskt då latten bör avnjutas sittandes i lugnan ro. De extra biljettkontrollanterna som gör det möjligt att kliva på längre bak i bussen hänger allt som oftast vid min busshållplats. Då jag har SLs Accesskort måste detta avläsas av kontrollanten. Varje morgon. Men och som sagt, idag hände det. Herr kontrollant kände leendes igen mig, visade förtroende och vinkade mig smidigt in i på bussen. Jag älskar sådant.

2009-04-30

Ego-lyx-öl (mobilblogg)


Lite snorig, lite trött, lite öl och mycket sol. Sedan ska det tydligen gjutas någonting. Oavsett vad ska det upplevas brasa klockan 20.

2009-04-18

Vardagslyx (mobilblogg)


Jag och E befinner oss hos Es bror. På en stor altan. I solen. I värmen. Med kaffe och tidning. Härligtmysigttrevligt.

2009-03-26

Förena nytta med nöje (mobilblogg)


Bara för att skylla på något beslöt jag mig för att fira ett nytt webbprojekt med att påbörja det hela med en gång. På en bar. Med penna och papper. Och öl. Det är en släng av leva livet för mig. Det lilla livet. Det riktiga. Snart hemfärd för dokumentär med Fritzl samt ett träningspass för ögonen.

2009-02-26

Just nu och nyss

Vardagslyx på kontoret. E underhålls av Torgnysdotter. Jag fann en Bedarö Bitter och beställde en Capricciosa. I högtalarna strömmar Billie Holidays ljuvliga röst och jag är pigg. Pigg och kreativ.