2006-07-28

Semester

Efter att ha fjantat runt som konsult hela sommaren hos en och samma kund får jag nu lite semester. Tack! Jag har arbetat med en produktkatalog, lagom kreativt men timmarna tickar. Tryggt. Fick akut åka på kurs till Schweiz men det var ju inte mycket till semester, ett dygn med massa utbildning och jobb.
Turen var på min sida, produktfotografen hade gjort fel och allt mitt jobb var i onödan, nästan. I väntan på nya bilder kan jag passa på att ha mer ledigt än en helg åt gången. Det tråkiga är ju att E kommer börja jobba heltid och de flesta jag känner har avverkat sin semester men jag är bra på att roa mig själv och har del att göra ändå.
Lagom till min semestern löste det sig äntligen med mitt sängköp. Hejdå bäddsoffejäkel. Nu blir det sköna sovmorgnar och kanske läsa klart Cashs självbiografi. Jag gissar att jag kanske kan få leka hemmaman också, öva på matlagning, tvätta och vara lunchsocial.
Jag och E ska leta upp en fin lite sista minutenresa också. Skulle vara så otroligt skönt att bara dra iväg trots värmen. Kan ta vilken klyschcharter som helst bara jag får billiga drinkar, god mat, vila, jobba bort bonnbrännan och bada så blir jag mer än lycklig.

Inga kommentarer: