2008-11-14

Snål-Evert-månad


I och med mitt företagande och tjenahej så försöker jag planera mina projekt och se över mina inkomster och utgifter. Men, i vissa fall kommer det mellanmånader med utdragna projekt, sena betalningar och större utlägg. Det händer väldigt sällan men ibland krockar det.

Denna månad hade kunnat bli en sådan månad så i förebyggande syfte gav jag mig en fjantlön. Nu blev det ju inte så men jag tänkte passa på att ha en snål-Evert-månad ändå och jag har skött mig relativt bra. För att vara jag.

Problemet är dock att när jag sköter mig så pass galant så vill jag gärna belöna mig själv och det är ju ingen en strålande kombination men det skiter jag i. Idag ska formgivarjäveln belönas. Jag ta mig en ensam-lyx-lunch i Vällingby, glo på människor och runda av med en stor latte extra varm. Sedan ska jag införskaffa lite rödtjut till i afton. Jag och E är nämligen i ett stort behov av denna ädla dryck.

Så, Vällingby nästa!

Inga kommentarer: