2006-08-03

Jag kan själv!

Jag är inte så mycket för godis. Faktiskt. Men bullar och kakor är fanimej det bästa jag vet. Det är farmors fel. Jag fick alltid ett eget kak- och bullfat när jag var liten för annars åt jag så mycket jag kunde och andra fick vara utan.
Sedan min närkontakt med 7Eleven på Nytorget har jag ett visst behov av bullar. Nu är det så att jag har ett fungerande kök och har länge tänkt att jag gå på bakeriet. Nu är det klart! För er som kan det här med bakning så är det säkert inget märlvärdigt men det bryr jag mig inte om, jag är stolt. Det blev chokladrutor. Gott som jäklans. Omgång ett blev något kaosartad då kakaopåsen gick söder och all kakao, nästan, kastade sig ut och anfall mig och mitt kök. Jobbigt men efter avbrottet och lite hjälp av E gick jag på´t igen och resultatet blev gott, bra och onyttigt. Idag gjorde jag omgång två och allt gick strålande galant. Great!

Receptet på "Chokladrutor"

Inga kommentarer: