2006-08-14

Packa packa packa

I morgon vid den här tiden sitter jag lycklig men smått flygrädd på väg till Djerba, Tunisien. Det är bara att blunda, försöka slappna av och tänka "Jag åker buss, jag åker buss, jag åker buss". Det går nog toppen och galant.
Just nu packar jag, diskar, städar och försöker inte glömma något. Jag hatar dammsugarljud. Det är ett läskigt ljud som mina öron inte klarar av. Det ger mig väldiga rysningar och obehagskänslor, allra helst då man tar av munstycket och ska till exempel dammsuga listor. Då kommer det hemska sugande ljudet. Då mår jag inte bra. Motvikten till detta är att jag faktiskt älskar att vika kläder. Tokigt. För tillfället gläds jag inte bara inför vår efterlängtande resa utan även att få packa och butiksvika allt så fint så fint. E ville gärna utnyttja mina ovanliga skills och självklart vill jag vika mer. Give me!
Resfebern börja krypa fram mer nu men det ska bli så fantastiskt kul, skönt och underbart att få åka iväg. Vi kommer ha det så jäkla bra. Vi är duktiga på sånt. Att ha det bra.

Packar just nu till
Bruce Springsteen: "Mrs. McGrath"

Inga kommentarer: