2006-12-08

Aj!

Efter att ha fått en del gjort på kontoret idag tog jag helg vid tvåtiden. Skönt. Eftersom klockan inte hade slagit julrush vågade jag mig in i stadens mitt för att köpa mig en bok och glo på lite eventuella julklappar. Allt gick inte riktigt som jag tänkt mig. Det är säkert piggt, glatt och härligt med stora glasrutor som släpper in både rymd och ljus men någon hejd får det ju vara. Jag hoppas av vid T-centralen och rullade mig upp till plattan. Såg långa hyllor med bra film och beslutade mig för att kika in. Ett försök till en diskret genväg genom parfymbutiken var min tanken men efter att ha sneglat lite snabbt på deo vände jag kropp och huvud mot filmavdelning. Tjong! Rätt in i glasrutan. Stannade till i någon sekund för att få ett litet grepp om verkligheten. Efter att ha vägrat se mig om jag raskt tre steg åt vänster och sedan in på filmavdelning. Nu var jag värd en dyr fin bok. Tog en annan utgång och gick raskt till "Konst-ig" och köpte "100% Design Portfolio". Hett tips!

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

hahaha. jag ser det framför mig. du är söt du.

Kenneth Grönwall sa...

Måste vara min simultanförmåga. För mycket folk och jag tappar greppet helt :)