2007-04-05

Rost är snyggt

Mitt fotointresse började i gymnasiet och har hållt i sig sedan dess. Jag hade turen att få gå den gamla skolan vilken innebar många svettiga timmar med syrebrist i mörkrummet. Både i skolan och hemma. Toaletten brevid mitt pojkrum luktade kemikalier och hade syre för max 2 timmar efter att ha tejpat igen skarvarna. På den tiden använde jag mig av pappas gamla analoga och totalt manuella systemkamera men fick senare en alldeles egen Minolta med ett extra zoomobjektiv att gå loss på.

Idag är ju det mesta digitalt och man har blivit latare. Visst är det smidigt man har å andra sidan tappat lite charm. Trots detta är det nu dags för en digital systemkamera efter att ha tagit nästan 10 000 bilder med min lilla Canon IXUS. I kväll blir jag ägare till an Canon EOS 350D och jag lämnar glatt över min IXUS till E. Kör så det ryker älskling.

Jag har fotograferat det mesta men av någon anledning älskar jag rostiga gamla motiv och har alltid gjort, gärna i kontrast till natur eller något annat vackert. I fortsättning kommer det nog visas fler bilder här.


Inga kommentarer: