2008-04-07

Måndagsyrsel

Min kära kollega har varit ute och gjort stan i helgen. I morse hade han ett ganska tidigt besök hos naprapaten. Han tog sig ditt om något illamående. En stund senare öppnade han dörren till kontoret. Lite blek men med en latte i hand. Han mådde inte bra och under vårt projektmöte fick jag ganska korta svar och mest nickningar. Efter mötet bäddade han snabbt ner sig i vår sköna soffan med filt och allt.
Där låg han tyst och sovandes en ganska lång stund tills han vaknade med ett ryck och sa: "K, om jag dör så får du alla mina kvitton. Bra att ha till bokföringen." Sen somnade han om igen.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Åh stackars sate! Säg att han har min fulla sympati. Jag minns det som igår!

Kenneth Grönwall sa...

Ska hälsa honom det och ska ge honom order att ta sig hemmåt nu :)