2009-06-12

Parkmord

Jag har, så många gånger, promenerat in till Vällingby City. På vägen dit går jag oftast igenom en lummig, fin och ganska stor park. Mixat med träd, gräsmattor, buskar, blommor och promenerande människor. Allt detta är omringat med trevliga få-våningshus a la Svenska Bostäder.

Bilden ovan ger kanske inte det rätta intrycket men mitt i grönskan och med utsikt över parken ligger en lokal som jag bara älskar och som länge stod tom. Dagdrömmande fantiserade jag om vad den skulle kunna användas till och det som raskt dök upp var bland annat; bokcafé, vinbar, ett klassiskt konditori eller varför inte en riktigt bra ungdomsgård.

Stora öppna fönster, fria ytor och mycket kakel och klinkers och det tillsammans med den fantastiska och rofyllda utsikten. På med lite fasadputs en riktigt schysst uteplats samt några hängmattor i skuggan med tillhörande bord. Så såg mina drömmer ut och blev näst intill lyrisk då jag såg att en renovering påbörjats och att den inom kort skulle få utnyttjas.

Men, min besvikelse blev enorm då den fasansfulla upptäckten var att en trist, hemskt, känslolös, kall, kal, tråkig, ångestgivande och glädjedödande tandläkarjävel installerade sig i grönsken på denna lummiga och lugna del av Vällingby. Ve och fasa! Sådant här måste ju vara straffbart på något sätt? Förargelseväckande beteende, parkmord, miljöförstöring eller varför inte brott mot mänskligheten? Jävla samhälle.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Haha! Jag tycker det här JÄVLA REGNET är ett parkmord!

Kenneth Grönwall sa...

Linda: Ja jag såg det jag med så ja du ser, det finns fler missnöjda människor. Sakta håller vi på att mobilisera och organisera oss :)