2009-07-03

Svar från SL 2

Snabba ryck denna gång för idag kom ett nytt svar från SL. Är för tillfället ute på landet och njuter (och småjobbar) och tänker kanske kommentera svaret mer i början av nästa vecka. Men, mitt engagemang verkar inte ge ett tillfredsställande resultat och om nedanstående är SL:s policy för hur man hantera sådana här "fall" så är det oroväckande. Är det så här det fungerar att figurera gnällgubbe?



Hej!

Det kan hända en väldig massa saker men kommer man inte ut så får man försöka ta sig ut på annat sätt.

Det är upp till var och en att vidta de åtgärder som krävs.

Gör du åverkan så riskerar du naturlitvis åtal men jag är övertygad om att det räknas som en förmildrande omstädninghet att vara inlåst och därmed i princip frihetsberövad.

Jag beklagar återigen dina upplevelser av händelsen och jag förstår att du gärna vill engagera dig i detta.

Om du önskar lämna ytterligare upplysningar i detta ärende som har nummer xxxxxx, vänligen använd nedanstående länk.

http://xxx.xxx.xx

Vänliga hälsningar
Peter Mohns
SL Kundtjänst AB

3 kommentarer:

It´s all about me sa...

man hade ju kunnat hoppas på ett bättre svar, men det här var ju ännu värre. Jag undrar lite om det är ett skämt? Om det är en högstadie-prao-elev som knåpat ihop detta?

It´s all about me sa...

Ps. Eftersom de själva använder frasen "i princip FRIHETSBERÖVAD" kanske du ska fortsätta med just det ordet; frihetsberövad utan lagstöd är ett brott. Ett brott leder till straff. Ett straff borde leda till ersättning för dig.

Kenneth Grönwall sa...

IAAM: Ja, jag må vara jobbig jävel men när man för en gångs skull vi reda upp något som drabbat en och som kunnat bli så mycket värre om jag vore en annan person så vill man ju att de åtminstone ska förstå allvaret och ta sitt ansvar...men icke. Jag är bara ute efter en bra förklaring och att det själva ska förstå vad som kunnat hända. Någon ersättning har jag inte ens funderat på. Jag vill bara ha bra svar.

Linda: Skönt att denna historia berör :)