2008-07-03

Djurvän

Min käre far är jägare och en sann djurvän. På äldre dagar har han blivit lite blödig och det här med jakt är inte av samma intresse som förr men hans djur- och naturintresse finns givetvis kvar. Omtänksam som han är vill att alla ska må bra runtomkring honom. Även djuren. Vilda som tama. Alla ska få mat och pappa K bjuder på buffé. Varje dag. Det är mat till katten, fåglarna, rådjuren, rävarna och till min lillebror då och då som bor i huset alldeles intill. Även han är jägare. En nybliven sådan.
Djur och natur i all ära men det kan bli för mycket av det goda och alla djur är inte lika populära även om pappa glömmer bort det ibland.

Information via MSN från lillebror igår:
Lillebror: Tjaba!
Lillebror: Farsan skrek på mig: "A kom hit! Skjut några måsjävlar jag blir galen" Ja, så jag knäppte två stycken jag ;) haha
Lillebror: Bra kul
Lillebror: Farsan blev imponerad också, alltid kul :)
Jag: Dom som var så fina för några veckor sen...som pappa sa :)
Lillebror: Det blev för många vettu ;) för mycket av det goda :)

Inga kommentarer: