2009-02-07

En nära döden-upplevelse

Utsövda efter en lång och välförtjänt sovmorgon sätter vi oss, jag och E, vid frukostbordet. Det blev te och mackor med morgontidning. Vi kändes oss avslappnade och utanför var allt lugn och stilla. Piggt, glatt och härligt helt enkelt.

Efter en macka och några klunkar te syntes ett par orangefärgade fläckar på teytan men detta ignorerades i vanlig ordning och teet fortsatte inmundigas. Plötsligt dök fler och större fläckar upp. Med skräckslagen hjärna uppkom genast alla möjliga förklaringar. Hade ett giftigt och livsfarligt ämne från koppens inre tagit sig ut för att snart göra mig livlös? Hade något otäckt farligt kunnat hamnat i min klump av honung? I ett par sekunder stannade livet upp och jag började känna efter. Är jag lös i huden? Ser jag dåligt eller håller mina tänder på att lossna?

Jag rörde om och saker och ting blev knappast bättre. Tillsammans med den orange sörjan fanns även en oljeliknande, seg och svart gegga. Det här är inte bra. Inte bra alls. Jag for snabbt till honungsburken men allt var i sin ordning. Då hällde jag sakta ut teet och kvar i koppen var det en orangesvart röra likt en naturkatastrof. Enbart ett par döda och inoljade svanar fattades.

Sedan slog det mig. Varje morgon tar jag en kapsel med vitaminer, MultiMan. Min trötta hjärna inbillade sig att den svaldes galant men hamnade såklart ner i koppen där den löstes upp. För att stilla min oro testades detta omedelbart och fick ett positivt svar. En vitaminkaspel i hett vatten är lika med naturkatastrof.

Tillsammans med ett glas vatten avslutade jag min frukost.
God morgon.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Hahahahaha! Det där skulle kunna hända mig också. Fan va skönt.

Kenneth Grönwall sa...

Ha ja jäklar så rätt man kan bli av små fjantiga saker...man har för bra fantasi tror jag :)