2009-04-17

Som hemlös

I början av min karriär som stockholmsbo (stanare) föddes en udda hobby. Ibland kommer jag på mig själv leta efter ställen att övernatta på. I det fria. Som om jag vore en hemlös. Det kan exempelvis vara en större buske som tillsammans med ett par plank ger ett tillfällig hem för ett par nätter.

Då och då har jag även turen att finna mysiga skogsdungar där en gedigen koja för längre uppehälle enkelt skulle kunna ordnas, ja till och med få en fin utsikt och söderläge. Jag kan även se möjligheten att eventuellt ordna el.

Det kan till och med störa mig att sådana här fina platser med möjlighet till hemtrevnad inte utnyttjats och vill nästan sätta upp en tips-lapp; ”Hett tips: kojplats”, ”Hett tips: plats för skön middagslur” eller ”Hett tips: söderläge i komb. med stulen folköl”.

Jag vet inte varför jag trivs med denna hobby men i tanken är det kanske en spännande  och kreativ utmaning eller så är det någon undermedveten frihetsdröm a la Rasmus på luffen.

Jag kommer eventuellt presentera min tips här på bloggen framöver. Det är liksom rätt årstid nu.

Inga kommentarer: