2009-10-02

12 kvadrat - inga problem

Läste igår om Mats Alms liv i häktet och utan att kommentera hans liv eller situation drog mina tankegånger genast iväg.



Bilder från mitt tillfälliga ”bunkerliv” i ett tolvkvadratsrum.
Brommaplan, år 2003.

Vill man bo i Stockholm får man många gånger stå ut med mycket. Andra-, tredje- och kanske rent av fjärdehandslägenheter. Inneboende, små utrymmen och många gånger alldeles för hög hyra. Det är ju sen gammalt och något de flesta känner igen.

I efterhand kan jag dock uppskatta mitt omkringflyttande. Jag fick dels koll på olika områden, lärde mig hitta och fick allmän koll på stan och dels härdades man på ett bohemiskt och, konstigt nog, positivt sätt. Faktiskt. Så, att leva och bo (samt driva eget företag) på tolv kvadratmeter var för mig inga som helst problem. Åtminstone under några månader. Och med med en trivsam kontakt med omvärlden.

Inga kommentarer: