2009-11-09

Malin Berghagen

Idag blev det en allena lunch på ett hak in the kroks. Inget fancy-fancy utan ok mat till ett bra pris a la glömt matlådan. Med nachotallrik som dagens dragplåster var det relativt fullsatt så jag placerade mig intill några diskuterande personer. Till en början stirrade jag mest trött ut men drogs sakteligen till diskussionen. Den mest pratglada var uppenbart en proffspratig försäljare och lyckades under ungefär 20 sekunder få ur sig följande ord: stort i USA, Malin Berghagen, lättförtjänta pengar, nattklubbar och lyxiga gym, Bill Clinton, jättekänd ekonomiexpert och 180 poäng. Efter dessa sekunder tändes givetvis pyramidspelsskylten men de stackars åhörarnas (läs grabbarna grus) kring bordet var imponerade av den krängiga skåningen och såg ett liv i lyx och drinkar på Bahamas. I mitt huvud hörde jag mig säga ”hörni grabbar, skit i det där, han snackar ju för fan bara goja” men jag reste mig mätt och gick tillbaka till kontoret.

Inga kommentarer: