2008-02-21

Datoriserad

Jag tidigare skrev om att penna och papper var ett underskattat verktyg och det fick mig att längta till nästa tillfälle. Jag gjorde nyss slag i saken. Fram med mitt oinvigda skissblock och dessutom mina fina och knappt använda färgpennor. Det kändes kul och jag fick lite lågstadievibbar då man på bildlektionen kunde få fly in i sin egna lilla fantasivärld och få rita och uppleva precis det man ville.
Den tiden är sedan länge förbi och med tiden har en massa nödvändig men i många fall tråkig teknik blandat sig in. Jag blev just påmind om det. Glad i hågen skissades det linjer och fyllde med färger och efter ett tag blev en linje på tok för sned och vmin absolut första tanke var "Kommando+Z". Tragiskt.

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

haha, jag vet! Exakt så. Ibland när jag säger eller gör något: tänker jag äpple z. Letar ofta äpple x och c på mobilen. På fullt allvar. För det borde ju vara så!

my sa...

Datafödda (nåja nästan), jag tänker alltid #undo#... men vet du Kentson, jag har en skitfin teckning från längesedan, tecknad på servett, av dig. Flygplanskraschbeskrivning tror jag det är. Så fram för pennorna, i alla fall ibland. Investera i ett Copic-set med 72 pennor. Jag lovar att det blir lika kul att använda som datorn! Finns på Mattons webb-butik.
Glöm inte Köping i kväll.

TORGNYSDOTTER sa...

JÄKLAR! jag minns flygplansteckningen. Det gjordes i guc´s lärarrum, eller hur!? Jag vill även minnas att det absolut bästa med den teckningen var kentsons ljudillustrationer som, tyvärr, inte finns med på bild!

Varför fastnar vissa saker...?

Kenneth Grönwall sa...

Torgnysdotter: Haha ja fy fan, snabkommandon har blivit en stor del av ens liv.

My: Åhå den måste du scanna in och skicka :) tror inte riktigt jag minns den, var jag full min lyckost?
Har faktiskt länge funderat på sådana pennor, kommer nog bli en köp inom kort faktiskt.

Torgnysdotter: Men vad ni minns saker, i vilket sammanhang var nu detta?