2008-02-08

Skägg


Som vanligt är det en del att stå i på jobbfronten. Jag har även hunnit med att få skägg eller åtminstone en början till det hela. Väldigt intressant. Min dröm (oavsett om det är snygg eller ej) har varit att en gång få ha ett skägg som fladdrar i vinden. Det är kanske lite väl men ett litet skäggtest får det allt bli.

Då jag annars brukar vara  relativt noggrann med att raka mig så förknippar jag skäggstubb med sunk. Inget ont om sunk men vid exempelvis kundmöten får jag numera raskt berätta om min dröm och mitt experiment. Nu börjar det dock ta sig och mina funderingar på frisering har satt fart trots att jag inte är helt säker på om jag ska behålla det. Kul är det. Långt skägg alternativt en fet muscha ger ju respekt utan tvekan.

Detta är ju något nytt för mig och jag mig väldigt osäker på om man bör raka sig på övre delen av halsen och var fasen sätter man gränsen då? Har givetvis Googlat en hel del men någon bra "Skägg - så funkar det-sida" har jag icke hittat. Jag ska givetvis återkomma i ämnet men nu blir det fokusfokus för fyra webbplatser väntar på design. Hepp!

3 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Nä det ska jag icke glömma men jag måste ju lägga ut lite krokar va :). Ska ta en skäggsnack vid nästa Settlers var så säker.

Anonym sa...

Haha! Skönt m skägg! Men varför inte en bild på dig? Det kändes som läge för det! Nyfiken, ja! Matte har nog haft skägg i flera år nu, så när han får för sig att raka sig ngn gång om året så känns det lite småäckligt på nåt sätt, det känns inte som MIN man på nåt sätt o jag känner mig osäker på om jag verkligen borde hångla upp honom eller om jag är otrogen. Sål det är lugnast o bäst när han bara låter det vara tycker jag, fast jag inbillar mig att han måste ansa det som du säger. För det fladdrar ju inte ofta för vinden o inte växer det ihop med raggarsträngen, via bröstbehåringen, heller. Klurigt! Men jag inbillar mig att det skall finnas en sån där liksom välillustrerad humorfaktabok om just skägg. Lycka till! // Ida

Kenneth Grönwall sa...

Ha ja men du kanske kan få en i present någon dag :). I förrgår trimmade jag dock bort en semester...behövdes och nu känns dte fan bra. Man kan ha möten och grejer :). Ska spana efter en sån där bok på bokrean tror jag visst.