2009-01-23

Sprit innan 15

Efter ett kundmöte gav mig kombination stressig vecka och fredagskänsla ett sug efter ett glas vin. Nej förlåt, jag ska vara ärlig. Det var nog snarare sprit jag var ute efter. Som tur var befann mig i krokarna kring Torgnysdotter och min törst gjorde mig tillräckligt oförskämd att be om att stärkade glas vin. Torgnysdotter var (som alltid) en vänlig själ och ordnade detta men tog även mitt mitt "skämt" om sprit på allvar. Det blev ett glas vitt (gånger två) med plusmeny innehållande pigg nubbe med a la kryddsprit. Jag är redo för helg och bio. Goder afton.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Din önskan, älskade vän - min lag!
Och sprit varde.

Kenneth Grönwall sa...

Ja det var längesen en snaps smakade så gott, tack! Men om jag hade fortsatt så han jag somnat som ett barn inom någon timme.