2009-01-04

Tre julrim

Jaha då är julen över och nytt år med nya tag. Jag och E trivs att åter befinna oss in the förort där vi tryggt kan bete oss lite hur vi vill. Knalla runt i kallingarna och rota i kylskåpet samt äta julgodis utan att skämmas. Men, trots allt flängande och konkande i jul så har vi haft det riktigt bra och hunnit med att vara på landet tre gånger på tre olika adresser.

När lugnet på sista anhalt kom över mig så blev jag givetvis rejält förkyld men lurade åter igen döden. På nyårsafton vaknade jag upp smått tveksam till om jag överhuvudtaget skulle öppna ytterdörren. Full på vitaminer bestämde jag mig för ett försök till kvällberusning och for till söder för nyårsbowling. Det var tydligen just det med kropp behövde; komma till söder, umgås och dricka alkohol. Om det hela nu var en förkylning eller någon typ av allvarlig abstinens kanske jag aldrig får veta.

Tre av 2008s julrim
1. Åka kommunalt med E är inte kul.
Då hon en läsovana besitta.
Men hon har mitt stöd till jul.
För en bättre tjej går ej att hitta.

2. Efter denna stressiga höst
du må unna dig en skön dag.
Du får lugn samt lite tröst
vilket ger plats för nya tag.

3. Med vinterns pinande vindar
måste du värmas galant.
Med denna runt din hals lindar
eller runt ditt huvud likt en tant.

5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

haha! Du är ju duktig!

Kenneth Grönwall sa...

Lite av en poet faktiskt men det krävs en skvätt alkohol...hm fast det behövs ju till det mesta när jag tänker efter.

TORGNYSDOTTER sa...

du menar alltså att det enda som står mellan dig, mig och ett körkort är en låda vin!?
Jag förstår nu. Fascinerande.

Kenneth Grönwall sa...

Njae kanske snarare att vi delar på eb låda tjut för at sedan berusade och med bortsupen rädsla köra bil UTAN körkort.

TORGNYSDOTTER sa...

geni, kentson, du är ett geni. I stretchbyxor.