2009-03-16

En gaffel kort

Min yngsta lillebror är ett sant fan av svensk humor. Även om jag tycker att jag har lätt att ta till mig och se roligt i mycket så lyckas bror alltid upptäcka och se alla små detaljer i de sketcher och/eller uppträdanden han ständigt slukar. Han fungerar lite som en komediöversättare och allt blir så mycket roligare när han står där bredvid än med sitt övernaturliga komedisinne. Är det något man inte förstår kan han på en genialiskt vis berätta vad som är roligt och så blir det fantastiskt kul. Det kan vara sättet som personen rör på armen, ögonbrynet eller en liten liten genomtänk harkling i kombination med trycket på tröjan.

Nedan bjuds det på en otroligt roligt klipp som min bror självklart tipsade om. I mina ögon och öron och kanske tack vare bror är detta klipp genialiskt framfört, skrivet och improviserat av Henrik Dorsin. Humor är väldigt underskattat och utan tvekan gott för kropp och själ. Se och njut. Flera gånger.


Inga kommentarer: