2009-03-24

På span?

Strax innan jag for på lunch stegade en kvinna in på kontoret och frågade lite försiktigt om det gick bra att låna toaletten. Eftersom detta är ett återkommande önskemål smålog vi något och utstrålande tydligen en viss tveksamhet eftersom innan vi hann svara sa hon plötsligt ”jag är polis” och visade brickan. Jag tror inte att några toalettbesök har nekats tidigare men att neka en civilspanande polis går ju faktiskt inte. För vad skulle då hända?

Då jag var tillbaka efter lunch fick jag dessutom höra att poliskvinnan återkommit med önskemål att använda micro för uppvärmning av matlåda. Hon frågade även om adressen till Skatteverket och svarade något otydligt på frågan om hon var på span. Vardagsspänning. Det måste vara något stort på gång. Att det dessutom är vårsol gör ju inte denna dag sämre.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Shit! Kan inte jag också få jobba hos er!? Sånt händer aldrig mig. Fan.

Kenneth Grönwall sa...

Det är bara komma hit och bli oumbärlig så är det löst :)

egoistiska egon sa...

fast jag skulle på allvar bli rätt oroad om en civilpolis knackade på hemma hos torgnysdotter och bad om att få micra sin matlåda. haha.