2009-03-13

Vård av skägg

Efter att ha känt mig relativt rutinerad som 30 år någonting så var det helt naturligt att odla skägg. Varför vet jag inte men jag trivs förbaskat bra i ansiktshår och har nu haft det i ett par år. Trots att jag inte är ett fan av skönhetsprodukter så har det investerats i en och annan anti-saggingprodukt men nu är frågan: var fan finns skäggvårdsprodukterna? Finns det inga såna? Jag vill att det ska stå ”Silk beard gel” eller något.

Eftersom jag kan bli torr i skägget begav jag mig till Apoteket. De borde ju ha koll på saken. Jag knallade fram till första bästa och fråga: ”Ursäkta mig, skäggvårdsprodukterna”? En ung tjej, som tydligen börjat jobba samma dag, vände sig om. Osäkert och kanske helt erfaren försökte hon hitta lite skäggmedel till farbrorn men förgäves. Hon tillkallade hjälp och en rynkig och barsk dam med tysk brytning tog tag i situationen men inte heller hon fann några speciella skäggsköna grejer. Efter återkommande hjälp föreslog barskdamen följande: L300 for men Face Wash tillsammans med L300 for men Face Gel. Jag är hittills ganska nöjd och det får duga tills jag finner det riktiga skäggvårdsprodukter. Tips någon?

Nu flyr jag stan och beger mig ut på landet. Där ska det badas balja, dricka öl och titta på stjärnorna.

Inga kommentarer: